بررسی جدید نشان داده است که مصرف زردچوبه ( ادویه شرقی که اغلب در آشپزی استفاده می شود )  ریکاوری پس از بازی را در فوتبالیست های حرفه ای تسریع می کند.
محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت دریافتند که نوشیدن یک نوشیدنی زردچوبه 60 میلی‌لیتری دو بار در روز به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر از کسانی که این کار را نمی‌کنند به آمادگی جسمانی قبل از بازی برگردند.
بازی فوتبال باعث آسیب و التهاب عضلانی  در بازیکنان می شود و بهبود سریع آنها در جهت بهینه سازی عملکرد و کاهش خطر آسیب دیدگی، بسیار مهم است.
زردچوبه حاوی  کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی است  و طبق مطالعات قبلی  مکمل کورکومین می‌تواند  درد عضلات پس از ورزش های سنگین را کاهش دهد.
به نظر می رسد که این فرآیند با کاهش پروتئین های پیش التهابی در خون، معروف به سیتوکین ها تقویت می شود . سیتوکین ها در پاسخ به فشار، همچون ورزش شدید، افزایش می یابند.
محققان ناتینگهام اولین کسانی هستند که نشان دادند مکمل حاوی کورکومین می تواند غلظت سیتوکین های پیش التهابی در خون و درد عضلانی را در فوتبالیست های حرفه ای نخبه کاهش دهد.
مکمل‌های مورد استفاده در این مطالعه توسط شرکت Turmeric ارائه شد و بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند، کسانی که شات زردچوبه را مصرف کردند و آنهایی که مصرف نکردند. درد پا ، درد کل بدن و نشانگرهای التهاب در خون در مراحل مختلف تا سه روز پس از مسابقه اندازه‌گیری شد.
این گروه تحقیقاتی دریافتند که درد و نشانگرهای التهابی خون  در بازیکنانی که زردچوبه مصرف کرده بودند ، سریعتر از گروه دیگر به حالت اولیه بازگشت.
دکتر دیو کلیتون، محقق ارشد، دانشکده علم و فناوری دانشگاه ناتینگهام ترنت می گوید: " یافته‌های ما نشان می‌دهد که مکمل زردچوبه ریکاوری بازیکنان را پس از مسابقات تسریع می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر به سطح آمادگی بدنی خود بازگردند."
او گفت: "فوتبالیست های نخبه از نظر بدنی برنامه سختی دارند و اغلب تا سه بازی در یک دوره 7 روزه انجام می دهند. این باعث ایجاد مقدار زیادی از التهاب و درد بعد از بازی می شود. اگر این امر کاهش نیابد،  می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف‌تر در مسابقه بعدی آنها شود. تحقیقات ما نشان می دهد که یک نوشیدنی 60 میلی لیتری از زردچوبه دو بار در روز ، می تواند میزان التهاب و درد عضلانی را که بازیکنان نخبه بعد از مسابقه تجربه می کنند، کاهش دهد." 
دکتر ایان وارلی، یک از محققین این پژوهش می گوید  : محصولات مختلفی برای کمک به بهبودی پس از ورزش شدید به بازار عرضه شده است. طبق این مطالعه آزمایشی زردچوبه ممکن است روشی مناسب و قابل دوام برای تقویت این بهبودی باشد. 
توماس رابسون-کانو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Turmeric گفت : 
" فرمول شرکت Turmeric  اولین بار برای بهبودی من از یک آسیب دیدگی در فوتبال ساخته شد. به اشتراک گذاشتن تجربه شخصی من با استفاده از عکس‌ها و انتشار نظرات مشتریان توانسته  تا این حد پیش برود، بنابراین این اعتبار علمی به کسانی که از التهاب رنج می‌برند و به دنبال درمانی بدون عوارض جانبی هستند، آرامش بیشتری می‌دهد. ما مشتاقانه منتظر همکاری بیشتر با دانشگاه ناتینگهام ترنت هستیم تا مزایای بیشمار تغذیه و کاربرد محصولات طبیعی را هرچه بیشتر نمایان کنیم . "